Privacybeleid
BijWebnest, is de bescherming van uw persoonlijke gegevens een prioriteit. Dit Privacybeleid beschrijft hoe wij uw persoonlijke informatie verzamelen, gebruiken, opslaan, delen en beschermen wanneer u onze website (www.webnest.be) bezoekt of onze diensten voor het maken van websites en grafisch ontwerp gebruikt.
1. WIE ZIJN WIJ?
Salou Management srl (Webnest)
- Juridische status:Besloten vennootschap
- Adres van de hoofdzetel:Avenue Gustave Demey 118, 1160 Auderghem, België
- Ondernemingsnummer / BTW:BE1030.324.496
- Adresse e-mail de contact : info@webnest.be
- Telefoonnummer:+32498/16.79.71
Wij treden op alsverantwoordelijke voor de verwerkingvan uw persoonlijke gegevens.
2. WELKE PERSOONLIJKE GEGEVENS VERZAMELEN WIJ?
Wij verzamelen persoonlijke gegevens die nodig zijn om onze diensten te leveren en te verbeteren, evenals om onze zakelijke relatie te beheren. De soorten gegevens die wij kunnen verzamelen zijn:
- Identificatie- en contactgegevens:Uw naam, voornaam, e-mailadres, telefoonnummer, postadres, ondernemingsnummer en uw functie. Deze gegevens worden doorgaans verzameld wanneer u contact met ons opneemt via ons contactformulier, een offerte aanvraagt, of wanneer wij communiceren in het kader van de uitvoering van een dienst.
- Gegevens met betrekking tot onze diensten:Informatie met betrekking tot de projecten voor het creëren van websites en grafisch ontwerp die u ons toevertrouwt, inclusief de specificaties van het project, de door u aangeleverde inhoud (teksten, afbeeldingen, logo's), de uitwisselingen en goedkeuringen.
- Facturatie- en betalingsgegevens :Informatie die nodig is om facturen uit te reiken en betalingen te verwerken (bijvoorbeeld, bankrekeningnummer).Wij slaan uw gevoelige creditcardinformatie niet direct op; deze gegevens worden veilig verwerkt door onze goedgekeurde betalingsdienstverleners.
- Technische en verbindingsgegevens (via het gebruik van cookies) :Uw IP-adres, type browser, besturingssysteem, apparaatsidentificaties, bezochte pagina's op onze site, duur van het bezoek, en zoekopdrachten. Deze gegevens worden verzameld om te begrijpen hoe onze site wordt gebruikt en deze te verbeteren.
- Communicatiegegevens :Correspondentie, notities, en alle registraties van communicatie met ons (e-mails, telefoongesprekken indien relevant).
3. HOE EN OP WELKE JURIDISCHE BASIS GEBRUIKEN WE UW GEGEVENS ?
Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor de volgende specifieke doeleinden, altijd gebaseerd op een juridische basis zoals gedefinieerd door de GDPR :
Uitvoering van onze diensten en contractbeheer :
- Doel :Uw verzoeken om offertes verwerken, voorstellen voor diensten opstellen, de contracten voor het creëren van websites en grafisch ontwerp uitvoeren, de communicatie rond het project waarborgen, en de facturatie en opvolging van betalingen beheren.
- Juridische basis :De uitvoering van het contract waaraan u partij bent of de uitvoering van precontractuele maatregelen die op uw verzoek zijn genomen (Artikel 6.1.b van de GDPR).
Beheer van de klantrelatie en ondersteuning :
- Doel :Uw vragen beantwoorden, uw ondersteuningsverzoeken beheren en een voortdurende commerciële relatie onderhouden.
- Juridische basis :De uitvoering van het contract (voor de ondersteuning met betrekking tot de geleverde diensten) of ons gerechtvaardigd belang om u een kwaliteitsvolle klantenservice te bieden (Artikel 6.1.f van de GDPR).
Verbetering van onze diensten en onze website :
- Doel :Het analyseren van het gebruik van onze website en de feedback over onze diensten om de gebruikerservaring te verbeteren, nieuwe functies te ontwikkelen en onze processen te optimaliseren.
- Juridische basis :Ons gerechtvaardigd belang om onze aanbiedingen continu te verbeteren (Artikel 6.1.f van de GDPR).
Marketing en communicatie :
- Doel :De gerealiseerde prestaties voor u (met uw expliciete toestemming zoals gedefinieerd in onze algemene voorwaarden) gebruiken voor promotiedoeleinden en portfolio op onze website en sociale media.
- Juridische basis :Uw toestemming (Artikel 6.1.a van de GDPR). U heeft het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken.
Juridische naleving en verdediging van onze belangen :
- Doel :Voldoen aan onze wettelijke verplichtingen (fiscale, boekhoudkundige, enz.), reageren op verzoeken van overheidsinstanties en onze rechten verdedigen in geval van geschillen.
- Juridische basis :Het naleven van een wettelijke verplichting (Artikel 6.1.c van de GDPR) of het nastreven van onze legitieme belangen voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechten in rechte (Artikel 6.1.f van de GDPR).
4. MET WIE DELEN WE UW GEGEVENS?
We verkopen, verhuren of commercialiseren uw persoonlijke gegevens niet. We kunnen uw gegevens alleen delen met de volgende categorieën ontvangers, wanneer dit strikt noodzakelijk en relevant is voor de genoemde doeleinden:
- Onze interne medewerkers:De leden van het team van Moonen Charlotte die toegang tot uw gegevens nodig hebben om hun taken uit te voeren (bijvoorbeeld projectbeheer, ontwerp, ontwikkeling, facturatie).
- Derde dienstverleners:Externe bedrijven die ons helpen bij het leveren van onze diensten (bijvoorbeeld webhosting, betalingsproviders, webanalysetools zoals Google Analytics, project- of facturatiebeheertools). We zorgen ervoor dat deze derden voldoen aan strikte veiligheids- en privacy-normen en alleen handelen volgens onze instructies.
- Wettelijke en regelgevende autoriteiten:Wanneer de wet dit vereist of om onze wettelijke rechten te beschermen, kunnen we genoodzaakt zijn uw gegevens aan de bevoegde autoriteiten bekend te maken.
5. GEGEVENSOVERDRACHT BUITEN DE EUROPESE ECONOMISCHE RUIMTE (EER)
Het is mogelijk dat sommige van uw gegevens worden verwerkt door dienstverleners die zich buiten de Europese Economische Ruimte (EER) bevinden, met name als we cloudtools of -diensten gebruiken waarvan de servers zich buiten de EER bevinden. In dat geval verbinden we ons ertoe ervoor te zorgen dat de overdracht wordt omkaderd door passende waarborgen, in overeenstemming met de GDPR. Dit omvat doorgaans het gebruik van standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie of de controle of het ontvangende land een adequaat beschermingsniveau biedt.
6. WAT IS DE BEWAARTIJD VAN UW GEGEVENS?
We bewaren uw persoonlijke gegevens alleen zolang als nodig is om de doeleinden te bereiken waarvoor ze zijn verzameld, of om te voldoen aan onze wettelijke en reglementaire verplichtingen.
De bewaartijd wordt bepaald op basis van de aard van de gegevens en de doeleinden van de verwerking:
- Contractuele gegevens (offertes, facturen):Bewaarperiode volgens de wettelijke bewaartermijn voor commerciële en fiscale documenten (meestal 7 tot 10 jaar in België na het einde van de commerciële relatie).
- Contactgegevens voor prospectie (indien van toepassing en met toestemming):Bewaarperiode zolang u uw toestemming niet intrekt, of voor een beperkte periode die door de wet is vastgesteld.
- Projectgerelateerde gegevens:Bewaarperiode zolang de dienst actief is en voor een redelijke periode na het einde van het project voor ondersteuning of eventuele herwerkingen.
- Technische gegevens (cookies, logs):Bewaarperiode voor kortere tijdsbestekken, vaak enkele maanden tot 2 jaar, afhankelijk van hun doel.
Na afloop van de bewaartermijnen worden de gegevens op een veilige manier verwijderd of geanonimiseerd.
7. UW RECHTEN OP HET GEBIED VAN GEGEVENSBESCHERMING
In overeenstemming met de GDPR heeft u de volgende rechten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens:
- Recht op toegang:Bevestiging krijgen dat uw gegevens worden verwerkt en, indien van toepassing, toegang krijgen.
- Recht op rectificatie:Verzoek om correctie van onjuiste of onvolledige gegevens over uzelf.
- Recht op wissen ("recht om vergeten te worden"):Verzoek om verwijdering van uw persoonlijke gegevens onder bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld als de gegevens niet meer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld).
- Recht op beperking van de verwerking:Verzoek om opschorting van de verwerking van uw gegevens onder bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld als u de juistheid van de gegevens betwist).
- Recht op gegevensoverdraagbaarheid:Ontvangen van de gegevens die u ons heeft verstrekt in een gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat, en deze overdragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
- Recht van verzet:U kunt zich verzetten tegen de verwerking van uw gegevens om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, met name in het geval van verwerking op basis van legitieme belangen of voor directe marketing.
- Recht om uw toestemming in te trekken:U kunt uw toestemming op elk moment intrekken wanneer de verwerking daarop is gebaseerd, zonder de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking te beïnvloeden.
Om deze rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen op info@webnest.be of op het adres van ons hoofdkantoor. We zullen uw verzoek zo snel mogelijk behandelen (meestal binnen een maand) en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. We kunnen u om een identiteitsbewijs vragen om veiligheidsredenen.
8. GEBRUIK VAN COOKIES
Onze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën om uw surfervaring te verbeteren, het verkeer te analyseren en de inhoud te personaliseren.
- Wat is een cookie?Een cookie is een klein tekstbestand dat op uw apparaat (computer, tablet, smartphone) wordt opgeslagen door uw webbrowser op verzoek van de bezochte site. Het bevat informatie over uw surfgedrag.
Soorten gebruikte cookies:
- Strikt noodzakelijke cookies:Onmisbaar voor de goede werking van de site en voor het leveren van basisdiensten (bijvoorbeeld sessiebeheer).
- Prestatie-/analytische cookies:Deze cookies (zoals Google Analytics) helpen ons te begrijpen hoe bezoekers met onze site omgaan, welke pagina's het meest worden bekeken, enz. Deze informatie wordt geaggregeerd en geanonimiseerd om ons in staat te stellen de site te verbeteren.
- Personalisatiecookies:Ze worden gebruikt om uw voorkeuren (bijvoorbeeld de taal) te onthouden voor een betere gebruikerservaring.
- Uw toestemming en cookiebeheer:Bij uw eerste bezoek aan onze site zal een toestemmingsbanner u informeren over het gebruik van niet-essentiële cookies en u de mogelijkheid bieden om hun plaatsing te accepteren of te weigeren. U kunt uw cookiekeuzes op elk moment wijzigen viaonze pagina gewijd aan het beheer van cookievoorkeuren (link hier in te voegen). U kunt ook uw browser configureren om cookies te blokkeren of te verwijderen. Raadpleeg de helpsectie van uw browser voor informatie over het beheren van cookies.
9. BEVEILIGING VAN UW GEGEVENS
Wij nemen passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, wijziging, openbaarmaking, vernietiging of verlies. Deze maatregelen omvatten encryptie, strikte toegangscontroles, firewalls, regelmatige back-ups en interne procedures voor het beheer van beveiligingsincidenten.
10. WIJZIGINGEN IN DIT PRIVACYBELEID
Wij kunnen dit Privacybeleid van tijd tot tijd wijzigen om veranderingen in onze gegevensverwerkingspraktijken, wetgevende of regelgevende ontwikkelingen weer te geven. Wijzigingen worden op deze pagina gepubliceerd. Als de wijzigingen significant zijn, zullen wij ons best doen om u op de juiste manieren te informeren.
De laatste update van dit beleid staat onderaan deze pagina.
11. RECHT OM EEN KLACHT IN TE DIENEN
Als u van mening bent dat uw rechten op het gebied van gegevensbescherming niet zijn gerespecteerd, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) in België:
Gegevensbeschermingsautoriteit Rue de la Presse 35, 1000 Brussel Telefoon: +32 (0)2 274 48 00 E-mail: contact@apd-gba.be Website:www.autoriteprotectiondonnees.be
Laatste update: 18/11/2025